Webinar – Holdingbolagets hemligheter

Under detta webinar kommer vi att visa hur ett holdingbolag kan ta ditt företagande till en ny nivå. Vi visar fördelarna med det och även några hemligheter som inte ens din revisor kan berätta för dig.

Torsdag 21/3 – 08:00-09:15

Har du funderingar kring workshopen?

Under webinaret visar vi

• Hur du optimerar ditt ägande för att minska skatt
    Ett holdingbolag kan erbjuda en hel rad skattefördelar. Om man vet hur man ska arbeta med strukturen. Vissa företagare har redan ett holdingbolag men har inte fått lära sig hur de ska använda fördelarna med strukturen. Efter detta webinar kommer du att veta vilka fördelar som finns och hur du kan använda dem till din fördel.
  • Låt holdingbolaget skydda dina tillgångar
    En av de främsta fördelarna med en god bolagsstruktur är det skydd som det ger. Inte bara för den enskilda verksamheten utan också för dig, din familj och din framtid. Efter webinaret kommer du att veta hur du strukturerar dina företag för ett optimalt skydd.
  • Investera för framtiden
    Många företagare som börjar göra en god vinst i sitt företag brukar också intressera sig för att investera vinsterna i andra möjligheter. Med detta i åtanke så serverar ett holdingbolag bra för att inte låta alla investeringar ligga i enbart ett företag, som dessutom har de risker som det innebär att driva en verksamhet. Oavsett om du funderat på att investera i fastigheter, på börsen eller för den delen andra onoterade företag kommer strukturen vi visar under detta webinar underlätta dina investeringar.

Utbildare – Markus Brattfeldt

Markus har under de senaste tolv åren inspirerat och väglett tusentals företagare, både personligen och genom sina föreläsningar. Han har drivit och byggt flertalet företag inom marknadsföring, ekonomi och utbildning. Markus är ofta anlitad som rådgivare till mindre företag där fokus är att växa och öka lönsamheten och han har även deltagit i flera TV-program, bland annat nu senast i Tv4:s The Apprentice Sverige.

Maila oss

Har du funderingar kring programmet och om det är någonting för dig eller inte?

Chatta med oss

Vi vill gärna prata med dig och höra mer om din företagssituation.

Livewebinar online

Under webinaret har du även möjlighet att ställa frågor rörande ämnet.

Q&A session

Detta event passar för dig som har mellan 1 till 100 miljoner i omsättning i ditt företag

Registrera dig här

Denna kostnadsfria onlineworkshop passar för dig som har mellan 1 till 100 miljoner i omsättning i ditt företag.
Torsdag 21/3 – 08:00-09:15

Om Ägarskolan

Ägarskolan är ett utbildningsföretag för entreprenörer och företagsägare. Våra program bidrar till att skapa mer lönsamhet, få fler kunder och utveckla värdefulla företag.

Vision

Vi på Ägarskolan anser att välja företagande som karriärväg ska vara attraktivt. Samhället bygger på företagare som tar risker, testar nya idéer och levererar ett värde till andra. Vi vill att rollen företagare ska ha en hög status i vårt samhälle.

Mission

Ägarskolan vill bidra till ett bättre företagarliv för företagare. Ett liv som inspirerar andra till att vilja bli företagare och som innehåller både bra ekonomi och frihet till det som gör livet värt att levas.

Kundresultat

Exempel på vad våra kunder fått för resultat
i sina bolag när det gått igenom vårt program

Jenny – Städföretag

Sedan Jenny började Ägarskolan har hennes bolag utvecklats på ett fint sätt. Antalet anställda har ökat från fyra till idag över tio. Trenden är fortsatt stark och bolaget passerade en omsättning på 5,5M under 2021.

Camilla – Behandlingsklinik

Från att enbart arbeta genom sin klinik har företaget nu expanderat och har en aktiv onlineverksamhet.

Leo – Advokatbyrå

”Engagerande och interagerande. Talar med både hjärta och hjärna”
Bolaget har haft en fin utveckling sedan Leo startade i Ägarskolan 2018 och företaget fortsätter att växa i både omsättning, vinst och i antalet anställda.

Jenny – Konsultföretag

Efter Jenny genomgått Ägarskolan gjorde hennes bolag ett fantastiskt startår. Hon blev nominerad till åres nyföretagare i sin stad.

Hon lyckades även skala upp företaget från att vara själv till att även inkludera fler konsulter.